راهنمای خرید آسان لوله پلی اتیلن - زوملن

توسط محمد کمالی
10/17/2022 9:58:59 AM
4 دیدگاه

در دنیای امروز که همه مردم خواهان رفاه و و زندگی باکیفیت هستند،آب و گاز نیز جزء همین خدمات رفاهی محسوب می شود که باید برای انتقال آنها از بهترین ابزارهای ممکن استفاده کرد که لوله در این قسمت نقش کلیدی را ایفا خواهد کرد که برای انقال آب و گاز از لوله ها باید استفاده کرد. یکی از پرکاربرد ترین لوله هایی که برای این انتقال استفاده می شود و به کار می رود لوله پلی اتیلن می باشد که در اندازه های مختلف در فشارهای کاری متفاوت ساخته می شوند. همین رنج های متفاوت لوله پلی اتیلن سبب می شود که خریدارن گیج شوند و ندانند که کدام لوله پلی اتیلن برای کاربری آنها مناسب است و همین سبب می شود که در آینده خریداران دچار مشکل شوند و هزینه های گزافی بابت تعویض لوله بدهند در این مطلب قصد داریم مخاطبان این مقاله را با آسان ترین روش خرید لوله پلی اتیلن آشنا کنیم تا دیگر با مشکلی در خرید مواجعه نشوند پس با ما همراه باشید.

هدف از خرید لوله پلی اتیلن

قبل از هر خریدی باید هدف استفاده از آن را مشخص کنید که این نکته در خرید لوله پلی اتیلن نیز مستثنی نیست.باید قبل از خرید لوله پلی اتیلن این نکته را بدانید که برای چه مصرفی می خواهید لوله پلی اتیلن را مورد استفاده قرار بدهید. لوله پلی اتیلن کاربرد های گوناگونی دارد از جمله برای انتقال آب،  فاظلاب،گاز  و... مورد استفاده قرار می گیرد. درمرحله اول باید بدانید که هدف از خرید لوله پلی اتیلن چیست؟ و برای چه کاربرد و مصرفی می خواهید استفاده کنید.زیرا با پرسیدن این سوال از خود می توانید  به این نتیجه مهم برسید که لوله به درد هدف شما می خورد یا خیر که در آینده با مشکلی مواجعه نشوید که ملزم به پرداخت هزینه های گزاف شوید پس اولین و مهم ترین قدم برای خرید آسان لوله پلی اتیلن این است که از خود بپرسیم هدف از خرید این نوع لوله چیست و برای چه مصرفی استفاده خواهیم کرد زیرا مثلا لوله ای که برای انتقال سیالات فشار قوی استفاده می شود با لوله ای که برای آبیاری قطره ای استفاده می شود متفاوت است پس  در این قسمت با اولین و مهم ترین گام خرید لوله پلی اتیلن آشنا شدیم.

جنس لوله پلی اتیلن

در گام دوم باید به جنس لوله پلی اتیلن توجه داشت و متناسب با کاربرد مرغوبیت جنس را انتخاب نمود.بسیاری از افرادی که با لوله پلی اتیلن آشنایت کاملی نداردند به علت قیمت پایین تر قربانی خرید این لوله های بی کیفیت می شوند که درآینده می تواند برای آنها حادثه ساز شود و آنها را ملزم به پراخت هزینه های گزاف بکند حتما در خرید لوله پلی اتیلن باید دقت و توجه زیادی داشت و از جاهای مورد اطمینان خرید کرد لوله پلی اتیلن مرغوب نباید داخلش زبر باشد و باید سطح داخلی صاف و صیغلی باشد و همینطور نیز سطح خارجی باید صیغلی باشد و بر آمدگی،تو رفتگی نداشته باشد که عمر لوله را کاهش دهد.و نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کرد این می باشد که لوله دارای علامت استاندارد باشد که به صورت برچسب روی آن قرار دارد.

قیمت لوله

گام سوم در خرید لوله پلی اتیلن اطلاع از قیمت لوله پلی اتیلن است که باید از قیمت دقیق لوله پلی اتیلن مطلع شوید زیرا قیمت این نوع لوله بسیار متغیر بوده و قبل از خرید با تماس با نمایندگی ها مجاز از قیمت دقیق لوله پلی اتیلن مطلع شوید که این قیمت توسط اتحادیه مربوط به قیمت گذاری لوله تعیین می شود از این رو باید قیمت های فروشنده لوله با این معیاره ها مشابه باشد والا تخلف محسوب می شود.

اندازه مناسب لوله

لوله های پلی اتیلن که در فشار و ضخامت های متفاوت تولید و روانه بازار می شوند میتواند طیف گسترده ای از کاربردهای متفاوت را داشته باشند که هر یک برای هدف مشخصی ساخته شده اند پس شما در گام بعدی باید به اندازه و سایز لوله توجه کنید و سایز مرتبط با کاربری خود را انتخاب کنید تا به هدفی که می خواهید برای آن از لوله پلی اتیلن استفاده کنید برسید اگر در انتخاب سایز لوله مرتکب اشتباه شوید در واقع هزینه خرید دوباره لوله را روی دست خود گذاشته اید.

کلاف لوله پلی اتیلن

تهیه لوله پلی اتیلن

لوله  پلی اتیلن را باید از کارگاه ها و نمایندگی های مجاز تهیه کنید که مورد اطمینان و  اعتبار باشند که در شناسنامه لوله پلی اتیلن خریداری شده از این نمایندگی ها باید عباراتی مانند نشان استاندارد،برند،نام کارخانه،تاریخ تولید،شماره خط تولید،نوع مواد اولیه و رنج  فشار درج شده باشد.

در این مطلب سعی کردیم که اطلاعات بیشتری در مورد خرید لوله پلی اتیلن در اختیار شما بگذاریم که در هنگام خرید و بعد از خرید مجبور به پرداخت هزینه ها ی گزاف نشوید و با این مقاله بتوانید لوله پلی اتیلن مورد نظر خود را با کاربری مناسب خود انتخاب کنید برای مطالعه بیشتر مقالات به سایت زوملن مراجعه کنید.

دیدگاه ها

یک دیدگاه بنویسید

مطالب مرتبط

خبرنامه

عضو خبرنامه شوید

آخرین دیدگاه ها

  • در تمام سایت های ایرانی بهترین سایتی است که فضای رقابتی برای قیمت محصولات ایجاد کرده است
    3 دقیقه پیش
    در بخش اپوکسی