چگونه لپ تاپ خوب با قیمت مناسب بگیرم؟

توسط محمد کمالی
11/27/2022 2:22:00 PM
4 دیدگاه
اگر قصد خريد لپ تاپ داريد با اين مطلب راهنماي خريد لپ تاپ  از مجله زوملن همراه باشيد. انتخاب و خريد لپ تاپ مناسب ممکن است کار سختي باشد و نياز به يک راهنماي جامع و مناسب دارد. طيف گسترده‌اي از اندازه‌ها، ويژگي‌ها و قيمت‌ها وجود دارد که باعث مي‌شود خريد لپ تاپ مناسب کار سختي شود. به همين دليل است که شما بايد نيازهاي خود را مشخص کنيد.
 
حالا که مي‌خواهيم يک لپ تاپ گيمينگ يا لپ تاپ مهندسي يا هر نوع لپ تاپ ديگري بخريم، مزايا و معايب لپ تاپ چيست؟ چرا اصلا خريد لپ تاپ به عنوان يک کالاي ديجيتال منطقي است؟ در اين ميني مقاله به همين موضوع مي‌پردازيم.
 
مزايا و معايب لپ تاپ دقيقا چيست؟
 
آنچه در اين پست خواهيد خواند  (نمايش فهرست مطالب) 
قيمت مناسب و لپ تاپ در حد نو
لپ تاپ نو شما بعد از يکماه ميتونه مثل لپ تاپ دست دوم تميز باشد پس اگر دنبال قيمت مناسب و عالي هستيد پيشنهاد ما آرالًپ هست تا بتوانيد لپ تاپ ايده آل خود را خريداري نماييد
معايب لپ تاپ
هر چه پيش مي رويم لپ‌تاپ‌ها قدرتمندتر و سبک‌تر مي‌شوند، با وجود اين هنوز تعدادي نقص در ارتباط با لپ‌تاپ‌ها وجود دارد که اگر براي خريد بين کامپيوتر (PC) و لپ‌تاپ ترديد داريد بهتر است به آن‌ها توجه کنيد. در اي بين يک مقاله تحت عنوان مشکلات لپ تاپ هاي گيمينگ نيز داريم که خواندن آن را هم پيشنهاد مي‌کنيم.
 
کدام برند استوک خوب است؟
لپ تاپ های برند استوک تمیزشان با ارزش تر از لپ تاپ های نو مارک متفرقه است لپ تاپ استوک ایسوس یکی از بهترین گزینه هاست. 
 
استفاده از لپ‌تاپ محدود به شارژ باتري آن است. شما در صورتي که بخواهيد بدون محدوديت با لپ‌تاپ خود کار کنيد، مي‌بايست آن را مستقيما به پريز برق متصل کنيد. البته اين به نوعي مزيت لپ تاپ نيز محسوب مي‌شود!
نياز به باتري داريد؛ ممکن است باتري طي طولاني مدت خراب شود.
براي استفاده مداوم بايد مدام لپ تاپ خود را به شارژ بزنيد.
لپ‌تاپ آسان‌تر مفقود شده يا به سرقت مي‌رود. به دليل قابليت حمل زياد، لپ‌تاپ‌ها بسيار آسان‌تر از رايانه‌هاي روميزي به سرقت مي‌روند. اگر به دنبال تجهيز دفتر کار خود هستيد، احتمالا بهتر است از رايانه‌هاي روميزي به جاي لپ‌تاپ استفاده کنيد.
امنيت و حفظ و نگهداري لپ تاپ ها يک مسئله مهم است.
مزيت اصلي لپ تاپ، قابليت حمل آن است. اگر نياز به يک دستگاه براي کار هاي ثابت خودتان در منزل يا محيط کار داريد، شايد خريد دسکتاپ منطقي تر باشد.
فوايد و ضرر هاي لپ تاپ
فوايد و ضرر هاي لپ تاپ
 
سخت افزار لپ‌تاپ‌ها را نمي توان به سادگي مانند رايانه‌هاي روميزي ارتقا داد. اين بدان معنا است که لپ‌تاپ‌ها بسيار سريع‌تر از رايانه‌هاي روميزي از رده خارج خواهند شد. در حالي که شما به سادگي مي‌توانيد حافظه رم و هارد ديسک لپ‌تاپ خود را ارتقا دهيد، ولي به هيچ عنوان قادر به تغيير پردازشگر مرکزي (CPU) و کارت گرافيک لپ‌تاپ خود به طور مجزا نخواهيد بود. همين امر سبب خواهد شد که روزي متوجه شويد که ديگر لپ‌تاپ شما نسبت به فناوري روز بسيار قديمي به نظر مي‌آيد.
اگر از لپ‌تاپ خود زياد استفاده کنيد متوجه داغ شدن و حرارت زياد توليدي آن خواهيد شد.
لپ‌تاپ‌ها به صورت آماده عرضه مي‌شوند. يکي از فوايد استفاده از رايانه‌هاي روميزي اين است که مي‌توان قطعات را پس از مدتي بروز کرد. اين کار صرفه جويي مالي زيادي براي شما در پي دارد. در حالي که تنها شمار اندکي از لپ‌تاپ‌ها به صورت کيت عرضه مي‌شوند و اکثريت قريب به اتفاق آن‌ها به صورت آماده توسط شرکت‌هاي توليد کننده به فروش مي‌رسند و اين بدان معني است که قيمت تمام شده يک لپ‌تاپ به مراتب بالاتر از از يک رايانه روميزي مشابه آن خواهد بود.
مزايا و معايب خريد لپ تاپ
 
علاوه بر مزاياي بسيار، لپ تاپ معايب زيادي دارد که در زير آورده شده است.
ماندگاري کم در لپ تاپ هاي اقتصادي
حساسيت بالا نسبت به محيط
هزينه بالاتر
مسائل مربوط به سلامت
مشکل امنيتي
به روز رساني هاي مکرر
پشتيبان گيري
باتري محدود (مخصوصا لپ تاپ هاي گيمينگ)
تعمير و نگهداري گران
و… همه اينها معايب استفاده از لپ تاپ هستند.
?- مهمترين مزاياي لپ تاپ
ادله زيادي وجود دارد که شما را تشويق به خريد لپ‌تاپ به جاي کامپيوتر مي‌کند. هر چه قدرت لپ‌تاپ‌ها بيشتر مي شود، دلايل براي خريد کامپيوتر کم اهميت تر مي شوند.
 
امکان جابه جايي دليل اصلي براي خريد لپ‌تاپ به حساب مي‌آيد. شما مي‌توانيد تقريبا همه جا لپ‌تاپ را همراه خود داشته باشيد و به علاوه فناوري ساخت جديد لپ‌تاپ‌ها به مرور زمان بدنه اين دستگاه‌ها را نازک‌تر و سبک‌تر مي‌کند.
 
لپ‌تاپ‌ها توان انجام وظايف زيادي هستند که پيش از آن تنها کامپيوترها انجام مي‌دادند. اين روزها لپ‌تاپ‌ها در اجراي بسياري از نرم‌افزار‌ها عالي مي‌کنند و ضعفي از خود نشان نمي‌‌دهند. در حالي که شما در لپ‌تاپ‌ها معمولا بخشي از کارايي را فداي قابليت حمل آن مي‌کنيد، با وجود اين شما هنوز قادر هستيد اکثر وظايف محاسباتي را توسط آن‌ها انجام دهيد.
 
با استفاده از لپ‌تاپ‌ها مي‌توانيد از فضاي اطراف خود استفاده بهتري ببريد. يک کامپيوتر به همراه کيس، مانيتور، صفحه کليد و ماوس فضاي زيادي را در دفتر کار خانگي و يا اتاق خواب شما اشغال مي‌کند، در حالي که يک لپ‌تاپ نهايتا نياز به يک ميز کوچک دارد.
 
?- درباره استفاده اصلي خود از لپ تاپ فکر کنيد
هدف شما در استفاده از لپ‌تاپ بيشترين تاثير را بر روي نوع لپ‌تاپي که مناسب کارتان هست خواهد داشت. کاربران به دلايل بي‌شماري از رايانه‌ها استفاده مي‌کنند، با وجود اين نوع استفاده از آن‌ها به طور عمومي به چند دسته خاص محدود مي‌شود. پس در هنگام خريد لپ تاپ اين دسته بندي‌ها را در خاطر داشته باشيد:
 
کارهاي دفتري يا انجام تکاليف مدرسه: بيشتر از رايانه‌ها براي انجام تحقيق‌ها، نوشتن متون، صفحات گسترده و ديگر وظايف آموزشي و حرفه‌اي استفاده مي‌شود.
بازي: از رايانه براي اجراي جديدترين بازي‌ها با گرافيک بالا استفاده مي‌شود، با اين حال کماکان مي‌توان از آن براي انجام وظايف ديگر نيز بهره برد.
استفاده اينترنتي: وظيفه اصلي رايانه اتصال به اينترنت، مرور وب سايت‌ها، دسترسي به ايميل‌ها، تماشاي ويديوها و حضور در شبکه‌هاي اجتماعي است.
توليدات رسانه‌اي: از رايانه به عنوان يک ايستگاه کاري جهت ضبط موسيقي، ويرايش ويديو يا دست کاري تصاوير استفاده مي‌شود.
 

دیدگاه ها

یک دیدگاه بنویسید

مطالب مرتبط

خبرنامه

عضو خبرنامه شوید

آخرین دیدگاه ها

  • در تمام سایت های ایرانی بهترین سایتی است که فضای رقابتی برای قیمت محصولات ایجاد کرده است
    3 دقیقه پیش
    در بخش اپوکسی