لوله پلی اتیلن گازرسانی

توسط محمد کمالی
10/31/2022 2:52:30 PM
4 دیدگاه

با گذشت زمان و بعد از وارد شدن لوله های پلی اتیلن در بازار با توجه به مزیت هایی که برای خریداران  فراهم کرد و توانست پاسخگو اکثر خواسته های متقاضیان خریدار این لوله باشد و با توجه به مزیت هایی که این لوله دارا می باشد از جمله کاهش هزینه،اجرای ساده تر و سریع تر پروژه در اکثر صنایع مختلف کشور از جمله گازرسانی این لوله ها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گرفته شدند که تا به امروز جواب این اعتماد را به خوبی پاسخ داده اند در ادامه می خواهیم به معرفی لوله های پلی اتیلن در شبکه های گازرسانی بپردازیم تا تاثیر مهم این لوله را بهتر در صنایع مختلف درک کنید مخصوصا صنعت گازرسانی که یکی از جمله صنایع مهم کشور ما محسوب می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره لوله پلی اتیلن گازرسانی پیدا کنید.

 

لوله پلی اتیلن گازرسانی

آغاز استفاده از لوله های پلی اتیلن به چندین سال قبل بر میگردد که از جمله کاربرد آنها برای انتقال آب،سیالات،مواد شیمیایی و گازها و ...  بوده است که امروزه استفاده از لوله های پلی اتیلن در شبکه های گازرسانی رشد چشمگیری داشته و به ندرت پیش خواهد آمد در کشوری که رو به پیشرفت است از لوله های پلاستیکی از جمله پلی اتیلن در شبکه گازرسانی استفاده نشود به طوری که  ٪۹۰ کشورهای متمدن غربی حدود ٪۹۵  شبکه گازرسانی آنها از جنس لوله پلی اتیلن می باشد.اتصالات مورد استفاده در شبکه های گازرسانی از جنس الکتروفیوژن می باشد که می تواند این اتصالات در شبکه های گازرسانی و آبرسانی مورد استفاده قرار بگیرد که از مزایای این اتصالات عدم نشتی،تمیزی و سرعت بالا می باشد که محبوبیت لوله را نیز بالا می برد.

 

کاربرد لوله پلی اتیلن گازرسانی

استفاده از مواد پلیمری در صنایع گوناگون رواج یافته و شبکه های گازرسانی نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود و رفته رفته لوله های پلی اتیلن جایگزین لوله های قدیمی شدند و جای آنها را پر کردند به طوری که حدود ٪۹۵ از شبکه های گازرسانی کشورهایی مانند کانادا و آمریکا از لوله های پلی اتیلن استفاده شده است در ایران نیز علاوه بر استفاده از این لوله ها در شبکه های گازرسانی جهت بازسازی و نوسازی،در لوله های انتقال گاز جدید نیز از لوله های پلی اتیلن استفاده می شود و با توجه با دلایل و مزیت هایی که در ادامه ذکر می شود استفاده از این لوله ها در کشور های گوناگونی از جمله نظیر آلمان،انگلستان و روسیه مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله های پلی ایتیلن نسبت به لوله های گازرسانی معمولی داررای مزایایی هستند از جمله:

  • انعطاف پذیری:انعطاف پذیری این لوله ها سبب می شود که به راحتی روی خاک یا زیرخاک جای بگیرند و با مشکل خشک بودن و شکستگی مواجعه نشوند و این انعطاف پذیری سبب می شود در برابر ضربه مقاومت خوبی را دارا باشند.
  • سبک بودن: سبک بودن لوله پلی اتیلن یکی دیگر از مزیت های این لوله محسوب می شود که سبب  حمل ونقل ساده تر و آسان تر می شود.
  • نصب آسان:از مزیت های مهم لوله پلی اتیلن نصب آسان آن می باشد که می توان به سادگی و بدون مشکل و دردسر این لوله را نصب و اجرا کرد و نکته مهم دیگر که باید به آن توجه کرد این است که لوله ها بدلیل نیاز نداشتن به کارهایی مانند جوشکاری نسبت به لوله های فلزی و معمولی از هزینه نصب پایین تری برخوردار هستند.
  • قیمت مقرون به صرفه:از نکات مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد و نمیشه آن را نادیده گرفت قیمت لوله پلی اتیلن می باشد که با بالا رفتن تقاضای لوله پلی اتیلن،شرکت های تولیدی لوله،لوله هایی ارزان تر در فشارکاری بالاتری نسبت به لوله های معمولی تولید کردند و به بازار عرضه کردند.

در این قسمت به کاربرد های لوله پلی اتیلن گازرسانی اشاره کردیم در ادامه این مطلب یه مزیت های لوله پلی اتیلن گازرسانی نیز اشاره خواهیم داشت.

مزیت های استفاده از لوله های پلی اتیلن در شبکه های گازرسانی

قابلیت اتصال آسان

در لوله های پلی اتیلن می توان از اتصال جوشی استفاده کرد که این مزیت موجب این می شود که لوله از استحکام بیشتری برخوردار شود و اغلب در تمامی لوله ها عمده نقطه ضعف آنها محل اتصال جوش می باشد که در لوله های پلی اتیلن با این نوع اتصال می توان محل اتصال را نیز نسبت به سایر لوله ها مستحکم تر نمود.

مزیت نصب

لوله های پلی اتیلن که به لوله های ضد نشتی نیز معروف اند نسبت به سایر لوله ها بدون نشتی هستند که یکی از نقطه های قوت لوله پلی اتیلن می تواند نسبت به سایر لوله ها،همین خاصیت بدون نشتی بودن باشد.لوله های پلی اتیلن در مقایسه با سایر لوله های فولادی از نظر اقتصادی و فنی بهتر می باشد و مقرون به صرفه تر نیز است.

 

دوام بالا

از دیگر مزیت های لوله های پلی اتیلن مقاومت و دوام بالا آنها در برابر ضربه و تعداد دفعات ضربه می باشد که این لوله ها در برابر اجسام سنگین و مکانیکی مقاومت خوبی را از خود نشان داده اند.

 

مقاومت در برابر مواد شیمیایی

لوله پلی اتیلن گازرسانی از مقاومت شیمیایی بسیارخوبی برخوردار بوده و در مقابل ترکیبات شیمیایی دوام بسیار بالایی را دارا می باشد.

 

در این مطلب به شرح خلاصه به برخی از مزیت ها و کاربردهای لوله های پلی اتیلن گازرسانی اشاره داشتیم پس از جمله خواص دیگر می توان به طول عمربالا،کاهش هزینه و مزیت نصب و..... اشاره کرد که برای مطالعه بیشتر درباره لوله های پلی اتیلن و مزیت های آنها و دریافت مقالات بیشتر به وب سایت زوملن مراجعه کنید.

دیدگاه ها

یک دیدگاه بنویسید

مطالب مرتبط

خبرنامه

عضو خبرنامه شوید

آخرین دیدگاه ها

  • در تمام سایت های ایرانی بهترین سایتی است که فضای رقابتی برای قیمت محصولات ایجاد کرده است
    3 دقیقه پیش
    در بخش اپوکسی