لوله پلی اتیلن آبیاری

توسط محمد کمالی
10/31/2022 2:57:55 PM
4 دیدگاه

لوله پلی ایتلن که یکی از مهم ترین و پرکاربرد ترین از انوع لوله ها محسوب می شود می تواند در سیستم های آبیاری تحت فشار و قطره ای نیز نقش مهمی را ایفا کند که امروزه کشور عزیز ما ایران با خشکسالی روبه رو شده است سیستم آبیاری تحت فشار یکی از روش های نوینی است که با آن می توان بهره وری بیشتری از منابع آبی داشته باشیم که لوله های پلی اتیلن یکی از ابزار های مهم این روش از آبیاری می باشد که با توجه به توضیحاتی که شرح داده شد لوله های پلی اتیلن در تمام جهان به نحوه و شکلی برای آبیاری گلخانه ها و باغات استفاده می شوند که یکی از روش های بهینه برای جلوگیری از هدر رفتن آب محسوب می شود در ادامه به کاربرد لوله های پلی اتیلن در آبیاری اشاره خواهیم داشت تا شما با نقش مهم این لوله در صنعت کشاورزی بیشتر آشنایت پیدا کنید تا سوالی در مورد کاربردهای این لوله در ذهن خریداران و کشاورزان عزیز نماند پس در ادامه با ما همراه باشید تا مزایا و کاربردهای این لوله در کشاورزی و آبیاری را بیشتر بشناسیم.

 

لوله آبیاری پلی اتیلن

یکی از اجزای مهم در کشاورزی و آبیاری باغات و صنایع وابسته به آنها لوله ها می باشند که برای آبرسانی به زمین های کشاورزی و محصولات باید از لوله ها مناسب استفاده کرد تا در آینده از مشکلات گوناگون از جمله هزینه های گزاف دور باشیم که با توجه به ذکر این نکته لوله های پلی اتیلن می توانند نقش بسیار پر رنگی در کشاورزی و صنایع وابسته به آن داشته باشند همینطور کاربردهای فراوان آنها در کشاورزی و مزیت های منحصر به فرد آنها از جمله صرفه جویی در هدر رفتن منابع آبی،دوام و استحکام بالا،نصب آسان،هزینه پایین،متوسط عمر طولانی،انعطاف پذیری بالا،حمل و نقل آسان،نصب آسان،مقاومت در برابر نورخورشید،مقاومت در برابر خوردگی اشاره داشت همه این مزیت ها را اگر در کنار هم در نظر بگیریم اهمیت لوله پلی اتیلن در کشاورزی و صنایع وابسته به ‌آن را متوجه خواهیم شد.

لوله آبیاری قطره ای:یکی از روش ها آبیاری محسوب می شود که مانند دیگر روش های آبیاری کاربرد بسیار گسترده ای دارا می باشد و استفاده از لوله های پلی اتیلن باعث می شود سرعت نصب و راه اندازی بیشتری داشته باشد و بسیار مقرون به صرفه شود.

انواع لوله های پلی اتیلن آبیاری

لوله پلی اتیلن آبیاری با دانسیته بالا

در آبیاری تحت فشار لوله های اصلی و نیمه اصلی از این نوع لوله می باشند که این لوله ها تا سایز ۱۱۰ به صورت کلافی تولید و به بازار عرضه می شوند که لوله های کلافی هزینه جوشکاری را به صورت قابل ملاحظه ای کاهش می دهند و لوله های پلی اتیلن آبیاری از سایز ۱۶ الی۲۰۰۰ میلی متر تولید می شوند که در رنج فشاری کاری ۲ تا ۴۰ بار به بازار عرضه می شوند با توجه به حساسیت در آبیاری تحت فشار جنس مواد اولیه این نوع لوله ها از  PE100می باشد که سبک تر و مقاوم تر بوده که با توجه به استفاده از مواد اولیه مرغوب در ساخت این لوله ها طول عمر بالایی را دارا می باشند که به طول عمر متوسط ۱۰۰ سال میتوانند در خطوط اصلی و فرعی آبیاری قابل استفاده باشند.

لوله پلی اتیلن آبیاری با دانسیته پایین

از این نوع لوله های پلی اتیلن در سیستم  های آبیاری قطره ای استفاده می شود بدلیل اینکه در آبیاری قطره ای فشار کاری کم است و آب فشار بالایی را تجربه نمی کند که به دیواره های لوله فشار بالایی وارد شود و بخواهد فشار بالایی را متحمل شود پس از لوله های پلی اتیلن با دانسیته پایین استفاده می شود که این لوله ها از سایز ۱۶ الی ۳۲ میلیمتر در فشار کاری ۲،۴،۵،۶ بار تولید و به بازار عرضه می شوند و طول عمر لوله پلی اتیلن آبیاری قطره ای با دانسیته پایین با توجه به مواد اولیه آنها حدود ۱۰ ال ۱۵ سال می باشد البته با توجه به شرایط استفاده از آنها این تخمین زده می شود.

 

مزیت های لوله پلی اتیلن

لوله های پلی اتیلن آبیاری دارای مزایای بیشماری هستند همین مزیت ها سبب شده است که تفاوت بزرگی بین لوله های پلی اتیلن و باقی لوله های آبرسانی رقم بخورد از اشاره به این مزایا می توان موارد زیر را ذکر کرد.

  • مقرون به صرفه بودن:بدلیل طول عمر بالا و حمل ونقل آسان و هزینه نصب به مراتب پایین می توان این لوله ها را لوله هایی با هزینه مقرون به صرفه در نظر گرفت.
  • نصب و راه اندازی سریع: لوله های پلی اتیلن آبیاری نصب و راه اندازی آسانی را داراند و می توان آنها را با سرعت بالای نصب و راه اندازی نمود.
  • مقاوم در برابر پرتو ماوراء بنفش:با اضافه نمودن خاصیتی به مواد اولیه لوله های پلی اتیلن از این خاصیت بهرمند خواهند شد.
  • قابلیت نصب در عمق و سطح خاک:لوله های پلی اتیلن آبیاری این خاصیت را دارا می باشند که در سطح و عمق خاک به آسانی نصب شوند.
  • وزن سبک:لوله های پلی اتیلن آبرسانی از وزن سبکی برخوردار بوده و با توجه به این نکته می توان برای ما حمل و نقل آسانی را به همراه داشته باشند.

در این مقاله به معرفی لوله پلی اتیلن آبیاری و برخی از مزایا وخاصیت های لوله پلی اتیلن آبیاری و همینطور قیمت لوله پلی اتیلن آبیاری اشاره کردیم برای مطالعه مقالات بیشتر به سایت زوملن مراجعه کنید.

دیدگاه ها

یک دیدگاه بنویسید

مطالب مرتبط

خبرنامه

عضو خبرنامه شوید

آخرین دیدگاه ها

  • در تمام سایت های ایرانی بهترین سایتی است که فضای رقابتی برای قیمت محصولات ایجاد کرده است
    3 دقیقه پیش
    در بخش اپوکسی