کفپوش اپوکسی آسانسور

توسط محمد کمالی
10/26/2021 8:10:41 PM
4 دیدگاه

کفپوش اپوکسی آسانسور

امروزه استفاده از کفپوش اپوکسی بسیار گسترش داشته است که از آن ها می توانیم به آسانسورها اشاره داشته باشیم. کفپوش اپوکسی دارای ویژگی ها و مشخصات متعددی است. مزیت هایی که می توانید در این کفپوش ها مشاهده کنید، باعث شده اند تا هر روز به تعداد افرادی که تمایل به اجرای آن ها در آسانسورها داشته باشند، افزایش پیدا کند.
موارد مختلفی وجود دارند که در رابطه با این کفپوش ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند؛ از جمله این موارد می توانیم به قیمت کفپوش اپوکسی آسانسور در وب سایت مجموعه زوملن اشاره داشته باشیم که در ادامه مطلب به صورت کامل تر به بررسی آن خواهیم پرداخت. پس تا انتهای این مطلب دنبال کننده ما باشید. 
 
کفپوش اپوکسی آسانسور
 

کفپوش اپوکسی در آسانسور چه ویژگی هایی دارد؟

اگر بخواهیم به بررسی مزیت های این کفپوش ها بپردازیم، موارد متعددی وجود دارند که می توانیم در رابطه با آن بیان کنیم که مهم ترین آن ها گزینه های زیر را به خود اختصاص داده اند:
  • اجرای این کفپوش ها بسیار سریع است و نیازی نیست تا زمان زیادی را صرف آن کنید.
  • سطح این کفپوش ها براق و یکنواخت است؛ از این رو می توانید شاهد روشنایی بیشتر در فضای آسانسور باشید.
  • در برابر بسیاری از مواد همچون آب، آلاینده ها و مواد اسیدی مقاومت بالایی دارد.
  • می توان آن را بر روی سنگ و موزاییک به اجرا در آورد.
  • از خواص آنتی باکتریال برخوردار است.
  • در برابر جریان الکتریسیسته کاملا عایق است.
  • از مقاومت شیمیایی و حرارتی بالایی برخوردار است.
  • مقاومت فشاری که می توانید از این کفپوش اپوکسی بسیار بالا است؛ به همین علت دوام بالایی خواهد داشت.
موارد ذکر شده تنها بخشی از ویژگی هایی به حساب می آیند که شما می توانید از این کفپوش ها شاهد باشید. به طور کلی اگر می خواهید شاهد بهترین عملکرد از کفپوش اپوکسی آسانسور باشید، نیاز است تا به درستی آن را به اجرا در بیاورید. 

چگونگی نصب کفپوش برای آسانسور

قبل از اینکه به بررسی چگونگی نصب کفپوش برای آسانسور بپردازیم، نیاز است تا شرایط لازم را رعایت کنیم. شرایط گوناگونی در رابطه با این موضوع وجود دارند که هر کدام از آن ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند.
در صورتی که به این شرایط توجهی نداشته باشید، در آن صورت روند اجرای شما با مشکل رو به رو خواهد شد و نمی توانید انتظار کیفیت بالا را داشته باشید. مهم ترین و اصلی ترین شرطی که باید نسبت به رعایت آن اقدام کنید، تمیز کردن کامل سطح و بستر است. این موضوع بسیار حائز اهمیت بوده و نباید نسبت به آن غافل شوید.
برای اینکه بتوانید کفپوش ها را در آسانسور به اجرا در بیاورید ، نیاز است تا یک سری از مراحل را پشت سر بگذارید که شامل موارد زیر می شوند:
  • در ابتدای کار سطح باید آماده سازی شود. آماده سازی سطح از آن جهت اهمیت دارد که می تواند بین اپوکسی و بستر چسبندگی بیشتری را فراهم کند. استفاده از دستگاه ساب زنی برای آماده کردن سطح پیشنهاد می شود. 
  • سپس برای اینکه گرد و غبار موجود را از بین ببرید، نیاز است تا به جاروکشی بپردازید. 
  • نوبت به اجرای لایه اول یا پرایمر می رسد. برای اینکه چسبندگی را تضمین کنید، باید در بهترین شکل ممکن لایه پرایمر را اجرا کنید. برای اجرای این لایه می توانید از غلتک استفاده کنید. 
  • سپس باید مدتی را منتظر خشک شدن باشید. در این زمان به بررسی مشکلات احتمالی بپردازید، اگر ترک و یا درزی را مشاهده کردید، آن ها را حل کنید و بپوشانید. 
  • در مرحله بعدی نوبت اجرای لایه میانی است. بدین منظور باید رنگ اپوکسی را با هاردنر مخلوط کنید. برای اجرای این لایه نیز می توانید از غلتک استفاده کنید. همچنین بعد از اجرا باید منتظر خشک شدن باشید. بررسی مشکلاتی همچون ترک و درز نیز ضرورت دارد. 
  • آخرین مرحله اجرای نهایی است. این مرحله به بررسی کامل مشکلات موجود می پردازد. استفاده از غلتک، کاردک و ماله برای اجرای لایه نهایی امکان پذیر است؛ اگر می خواهید هزینه ها را کاهش دهید، استفاده از غلتک پیشنهاد می شود. 
  • اجرا تمامی مراحل کفپوش اپوکسی آسانسور نباید بیشتر از 40 دقیقه طول بکشد؛ چرا که کیفیت بسیار کاهش پیدا می کند. 

 

آیا برای تمامی آسانسورها می توان از کفپوش اپوکسی استفاده کرد؟

استفاده از کفپوش اپوکسی برای تمامی آسانسورها امکان پذیر است ولی بیشترین استفاده از آن را می توانید در مکان هایی مشاهده کنید که تردد بسیار بالا است. کفپوش اپوکسی برای آسانسور اماکن عمومی نمونه ای از این موارد به شمار می رود. همچنین استفاده از این کفپوش ها برای آسانسورهای بیمارستان ها ضرورت دارد؛ به خصوص آن دسته از آسانسورهایی که تخت بیماران را جابه جا می کنند. 

 

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا به بررسی کفپوش اپوکسی آسانسور بپردازیم. استفاده از این کفپوش ها به دلیل ویژگی ها و مزیت های مختلف برای آسانسورهای مکان های عمومی پیشنهاد می شود. موارد مختلفی وجود دارند که در رابطه با این کفپوش ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند. نحوه اجرا نمونه ای از این موارد است که در این مطلب به صورت کامل به شرح آن پرداختیم. 
 
 

دیدگاه ها

یک دیدگاه بنویسید

مطالب مرتبط

خبرنامه

عضو خبرنامه شوید

آخرین دیدگاه ها

  • در تمام سایت های ایرانی بهترین سایتی است که فضای رقابتی برای قیمت محصولات ایجاد کرده است
    3 دقیقه پیش
    در بخش اپوکسی