لوله پلی اتیلن فشار قوی - زوملن

توسط محمد کمالی
10/17/2022 9:50:32 AM
4 دیدگاه

در این مطلب سعی داریم شما را با لوله پلی اتیلن فشار قوی بیشتر آشنا کنیم تا بتوانید اطلاعات کافی داشته باشید و با دید تخصصی تر به این رنج لوله نگاه کنید از لوله پلی اتیلن فشار قوی عموما برای انتقال آب با فشار زیاد استفاده می شود مخصوصا اگر سطوح ناهموار و شیب دار باشد،لوله فشار قوی گزینه ایده آلی برای خریداران است.این لوله های انعطاف پذیر که یکی از کاربردی ترین لوله ها محسوب می شوند باید خاصیت آنتی یو وی داشته باشند زیرا دائم در معرض نور خورشید قرار گرفته اند و به دو شکل کلافی و شاخه ای در شاخه های ۶ متری و ۱۲ متری در فشار های ۱۰ اتمسفر و ۱۶ اتمسفر در بازار موجود هستند. در ادامه با ما همراه شوید تا بتوانید اطلاعات مفید و جامعه ای را به صورت خلاصه در مورد این رنج لوله و قیمت لوله پلی اتیلن فشار قوی بدست آورید.

لوله پلی اتیلن فشار قوی

لوله های پلی اتیلن فشار قوی که در فشار کاری ۶-۳۲ اتمسفر کاربرد دارند در گرید pe80 و pe100  تولید و به بازار عرضه می شوند که هر دو گرید لوله تحمل فشار بالا را دارند و می توانند در رنج فشار کاری بالا کار کنند اما گرید  pe100از نظر قیمت مقرون به صرفه و اقتصادی تر می باشد و مقاومت بیشتری دارد و به خریداران این گرید از لوله پیشنهاد می شود و در مواد اولیه لوله های پلی اتیلن فشار قوی باید از ترکیبات آنتی یو وی استفاده کرد که در مقابل نور خورشید مقاوم عمل کند و نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کرد،نوار رنگی روی بدنه لوله می باشدکه باید به آن دقت و توجه بسیار زیادی کرد برای اینکه، یکی از قسمت هایی که نوع کاربری لوله را مشخص می کند این قسمت می باشد که لوله های مشکی رنگ بر این اساس طبقه بندی می شوند :

  • نوار آب رنگ: نشان دهنده استفاده در خطوط انتقال آب که در کشاورزی کاربرد گسترده ای دارد.
  • نوار قرمز:نشان دهنده استفاده در خطوط فاضلابی که در فاضلاب های شهری کاربرد گسترده ای دارد.
  • نور زرد رنگ:استفاده در خطوط انتقال گاز که در پتروشیمی ها نقش کلیدی را ایفا می کند.

کاربرد لوله پلی اتیلن

این لوله ها که در متراژ ها و قطر های متفاوت تولید می شوند. بسته به کاربرد می توانند یکی از پرکاربرد ترین نوع لوله در انتقال سیالات باشند. این لوله ها به طور کلی به دو نوع تک جداره و دو جداره تقسیم بندی می شوند که می توانند تا فشار کاری ۳۲  اتمسفر را تحمل نمایند که از کاربرد آنها می توان به انتقال آب آشامیدنی،فاضلاب،گازرسانی و زهکشی اشاره داشت.

مزایای لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن فشار قوی طیف گسترده ای از مزایا را در خود جای می دهد که براساس اهمیت به بعضی از آن ها در ادامه مطلب اشاره خواهد شد که شما بتوانید درک بهتری را راجب به خرید و استفاده از این لوله داشته باشید.

دوام بالا:یکی از مهم ترین مزیت لوله پلی اتیلن فشار قوی بادوام بودن این لوله است که محبوبیت لوله پلی اتیلن را بین خریداران چندین برابر کرده است.لوله پلی اتیلن فشار قوی طبق تخمین کارشناسان می تواند با کار گذاشتن صحیح بالای ۵۰ سال عمر مفید داشته باشد.

عدم نشتی: یکی از دغدغه های خریداران نشتی دادن لوله می باشد که اگر لوله نشتی داشته باشد هزینه بالایی را روی دست خریدار خواهد گذاشت که لوله پلی اتیلن فشار قوی در اتصالات،نشتی نخواهد داشت.

مقاوم در برابر خوردگی و زنگ: همانطور که قبلا هم گفتیم لوله پلی اتیلن در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بالایی دارد و هزینه های گزاف برای تعویض در اثر خوردگی و زنگ زدگی کاهش خواهد یافت.

مقرون به صرفه : لوله پلی اتیلن فشار قوی که با ذکر نکات بالا یک لوله مقرون به صرفه محسوب می شود هزینه تعمیر و نگهداری پایینی را برای کارفرما خواهد داشت.

حمل و نقل آسان:لوله های پلی اتیلن وزن سبکی دارند،با توجه به این نکته می توان این لوله ها را بدون مشکل حمل کرد.

انعطاف پذیری بالا: لوله های پلی اتیلن فشار قوی از انعطاف پذیری مناسبی برخوردار هستند که همین سبب می شود امکان اتصال راحتی را به وجود بی آورند.

مقاوم در برابر نور خورشید:لوله های پلی اتیلن که در مواد اولیه آنها از آنتی یو وی استفاده شده است در برابر اشعه نور خورشید مقاوم عمل می کنند.

و از ویژگی های دیگر این لوله ها می توان به عدم تشکیل روسوب در سطح داخلی، مقاومت مکانیکی بالا و سازگاری با محیط زیست اشاره داشت.

قیمت لوله پلی اتیلن فشار قوی لوله پلی اتیلن فشار قوی خرید لوله پلی اتیلن فشار قوی

قیمت لوله پلی اتیلن فشار قوی

قیمت لوله پلی اتیلن فشار قوی به عوامل گوناگونی بستگی دارد به نوع ماده اولیه مورد استفاده در لوله،متراژ ،قطر و ضخامت و... بستگی دارد به عبارت دیگر  قیمت لوله متناسب با فشاری کاری لوله و وزن لوله می باشد یعنی هرچه فشار کاری لوله و وزن لوله بالاتر باشد قیمت لوله نیز بالاتر خواهد رفت که فرمول محاسبه قیمت لوله برابر می شود با حاصل ضرب وزن یک متر از لوله در قیمت هر کیلو از مواد مواد اولیه لوله،البته قیمت لوله به عوامل گوناگون تری بستگی دارد مانند شهرت کارخانه تولیدی،نشان استاندارد،تاریخ تولیدو.... .

سعی کردیم در این مقاله شما را هر چه بیشتر با لوله پلی اتیلن فشار قوی آشنا کنیم تا اطلاعت کافی و مناسبی در مورد این لوله های فشار قوی داشته باشید برای خرید و مشاوره بیشتر در باره لوله پلی اتیلن فشار قوی می توانید با ما تماس برقرار کنید و از راهنمایی کارشناسان ما استفاده کنید.

دیدگاه ها

یک دیدگاه بنویسید

مطالب مرتبط

خبرنامه

عضو خبرنامه شوید

آخرین دیدگاه ها

  • در تمام سایت های ایرانی بهترین سایتی است که فضای رقابتی برای قیمت محصولات ایجاد کرده است
    3 دقیقه پیش
    در بخش اپوکسی