کفپوش اپوکسی و کفپوش سرامیک

توسط محمد کمالی
11/5/2021 12:17:54 AM
4 دیدگاه

کفپوش اپوکسی در مقایسه با کفپوش سرامیک: کدام گزینه بهتر است؟

اگر به فکر تغییر و به‌روزرسانی کفپوش خود هستید، احتمالاً در حال فکر درباره‌ی نوع کفپوشی هستید که باید تهیه کنید. این که از نظر دوام، ظاهر و قیمت مناسب آیا کفپوش اپوکسی گزینه بهتری نسبت به کفپوش سرامیک به حساب می‌آید یا خیر؟

برای فهمیدن تفاوت‌های کفپوش اپوکسی و کفپوش سرامیک به خواندن این مقاله ادامه بدهید تا بتوانید تعیین کنید کدام یک از این دو نوع کفپوش برای نیازهای خانه یا محل کار شما مناسب است.

 
کفپوش اپوکسی و کفپوش سرامیک

استفاده از کفپوش در محیط های مختلف

فرقی ندارد بخواهید که کفپوش یک مکان مسکونی یا یک مکان تجاری را عوض کنید به هر حال این تغییر قطعا اثرگذار و چشمگیر خواهد بود. لازم است بدانید که کفپوش اتاق می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر برداشت اولیه فرد از اتاق داشته باشد. 

سرامیک متریالی است که زیبایی هر اتاقی را نمایان می‌کند و با انتخاب نوع سرامیک، رنگ و چیدمان صحیح به راحتی می‌توان آن را سفارشی کرد.

این امکان برای کفپوش اپوکسی هم وجود دارد که سفارشی شود. شما می‌توانید انواع تکه‌های پوسته از فلزی تا مات را برای ساخت طرح رنگی سفارشی خود اضافه کنید. این تکههای کوچک به کفپوش‌های اپوکسی اجازه می‌دهد تا ظاهری شبیه به یک قطعه سنگ جامد داشته باشند و زیبایی‌شان چند برابر شود.

نتیجه: کفپوش اپوکسی ظاهر بهتری دارد.

 

استفاده از کفپوش سرامیکی و اپوکسی برای زیبایی

زمانی که صحبت از زیبایی‌شناسی به میان می‌آید، کفپوش سرامیک قابلیت‌های خاص خود را دارد به خصوص این که یک کفپوش بادوام و در عین حال شیک و مدرن است اما با این حال، کفپوشهای اپوکسی صاف و براق هستند که در نتیجه باعث می‌شود انتخاب بهتری به حساب بیاید.

یکی دیگر از مزایای انتخاب کفپوش اپوکسی این است که خواهید توانست آن را به گونه‌ای سفارشی کنید که ظاهری دقیقاً شبیه به سنگ‌هایی مثل گرانیت یا کوارتز داشته باشد. تکه‌های فلزی، درخشش مدرنی به کفپوش‌های اپوکسی می‌بخشد که روشی خوب و با هزینه‌ی کمتر برای زیباتر کردن کفپوش‌های اپوکسی شما در مقایسه با کفپوش سرامیک است. همچنین میتوانید برای داشتن ظاهری منسجم و بدون درز، یک کفپوش اپوکسی رنگ ثابت نصب کنید.

 
استفاده از کفپوش سرامیکی و اپوکسی برای زیبایی

تشخیص بهترین بودن بین کفپوش اپوکسی و سرامیکی

اما در مورد دوام چطور؟ کدام یک بهتر است؟ کفپوش اپوکسی یا کفپوش سرامیک؟

وقتی صحبت از گزینه‌های مناسب برای کفپوش تجاری می‌شود، مطمئناً به چیزی نیاز دارید که در مقاومت، امتحان خود را پس داده باشد. کفپوش‌هایی که نمی‌توانند فعالیت زیادی در محیط‌های تجاری را تحمل کنند، در دراز مدت فقط برای شما اتلاف زمان و هزینه را در پی دارند.

 

در یک محیط تجاری، کفپوش شما باید در برابر انواع سایش و پارگی مقاوم باشد. برای مثال در یک مکانیکی کفپوش باید دربرابر پارک کردن روزانه‌‌ی وسایل نقلیه گرفته تا ابزارهای ریخته شده، پایههای جک و ماشین آلات، مقاومت داشته باشد.

سرامیک این قابلیت را دارد که با دوام باشد، اما با این وجود همیشه مستعد ترک و شکستگی‌ است. اما از طرفی دیگر اپوکسی می‌تواند سال‌ها بدون شکستگی، ترک خوردن، محو شدن یا شل شدن دوام بیاورد. از آن‌جایی که هیچ خط دوغابی نیز وجود ندارد و نیازی به چسب اضافی هم پس از اینکه کفپوش‌های اپوکسی در جای خود قرار گرفتند و سخت شدند نیست. آن‌ها هرگز حرکت نکرده، جا به جا نخواهند شد و علائمی از بالا آمدن از زیر کف را نشان نخواهند داد.

کفپوش‌های اپوکسی همچنین در برابر مشکلات مربوط به نور خورشید مثل محو شدن و آسیب ناشی از خشک شدن سطح مقاومت خواهند کرد. اما با کفپوش سرامیک، مواد پس از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید، شکننده شده و محو می‌شوند.

لکه‌ها و کثیفی‌ها: آزمایشی واقعی برای کفپوش‌های تجاری

از روغن موتور گرفته تا نوشیدنی‌های ریخته شده در کفپوش‌های تجاری شما آشفتگی های زیادی را به همراه خواهند داشت. به طور قطع نمیخواهید کفپوش هایی که نصب کرده اید فقط به خاطر چند اتفاق ساده برای همیشه لکه دار شوند.

درست است که کفپوش سرامیک می‌تواند به خوبی در برابر لکه‌ها مقاومت کند، اما معمولاً باید کثیفی‌ها را سریع برداشته و بلافاصله تمیز کنید. انواع خاصی از خطوط سرامیک و دوغاب می‌توانند کثیفی‌ها را جذب کنند و لکه و آسیب دائمی را بر جای بگذارند.

کفپوش اپوکسی حتی زمانی که در معرض انواع مواد شیمیایی قرار می‌گیرد بسیار مقاوم در برابر لکه است. یک شست و شوی سریع یا پاک کردن معمولاً می‌تواند تقریباً هر چیزی را که روی زمین ریخته شده‌ است، تمیز کند.

با کفپوش سرامیک، ممکن است لازم باشد وسایل خاصی را برای ترمیم نواحی لکه دار یا تمیز کردن حرفه‌ای آن‌ها تهیه کنید. سطح صاف و بدون متخلخل اپوکسی آن را از نظر مقاومت در برابر لکه به انتخابی بسیار بهتر تبدیل کرده است.

 
لکه‌ها و کثیفی‌ها: آزمایشی واقعی برای کفپوش‌های تجاری

ماندگاری کدام کفپوش بهتر است؟

خواه محیط شما مسکونی باشد یا تجاری، به طور قطع دوست ندارید وقت زیاد برای مراقبت از کفپوش‌های خود بگذارید. با کفپوش اپوکسی، به سادگی خواهید توانست زباله‌ها را جارو کنید و بیشتر محیط را بدون دردسری تمیز کنید.

اما برای کفپوش سرامیک بسته به نوع سرامیک که انتخاب می‌کنید، ممکن است نیاز به آب‌بندی مجدد کفپوش‌ها داشته باشید. این فرآیند میتواند پرهزینه و زمانبر باشد، به ویژه که باید همه چیز را از مکان موردنظر خارج کنید، سپس صبر کنید تا درزها خشک شود و دوباره همه چیز را به داخل برگردانید.

 

برای کفپوش سرامیک، شما همچنین باید مراقب دوغاب باشید تا از ترک نخوردن آن اطمینان حاصل کنید. از آن جایی که در کفپوش سرامیک بین هر قطعه برای چسباندن از دوغاب استفاده می‌شود پس باید هر چند وقت یک بار آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که علائمی از آسیب‌دیدگی وجود ندارد و اگر آسیب‌دیدگی وجود داشت باید آن را مجدداً دوغاب کنید.

 

از آن‌جایی که کفپوش اپوکسی یک سطح همخوان است، هیچ خط دوغابی وجود ندارد که نیاز به نگهداری داشته باشد. روند تمیز نگه داشتن آن ساده است و اگر چیز سنگینی روی آن بیندازید نمی شکند اما اگر بر روی کفپوش سرامیک به طور تصادفی یک قطعه یا ابزار سنگینی بیاندازید به راحتی شکسته خواهد شد.

پس اگر به دنبال چیزی هستید که بتوانید آن را سفارشی کنید و در عین حال دارای قوامی باشد که بتواند ضربات سنگین یا آلودگی‌ها را تحمل کند کفپوش های خود را با اپوکسی بازسازی کنید.

 
ماندگاری کدام کفپوش بهتر است؟

نتیجه‌گیری نهایی

تردید نکنید، کفپوش اپوکسی را همین حالا تهیه کنید.

اکنون وقت آن رسیده است که نتیجه‌ی نهایی را به شما بگوییم. چه برای یک مکان تجاری چه برای یک مکان مسکونی، کفپوش اپوکسی انتخابی بادوام و زیبا به حساب می‌آید. این کفپوش، ظاهری منحصر به فرد، زیبا و منطبق با دکوراسیون محیط شما با مقاومت و ماندگاری بالایی می‌دهد.

کفپوش اپوکسی در طولانی مدت مقاومت بالاتری را دارد از طرفی به راحتی لکه یا ترک نیز نمیخورد. بنابراین وقتی که نوبت به سرمایه گذاری در خرید کفپوش جدید می‌رسد، کفپوش اپوکسی در برابر کفپوش سرامیک برنده است. همچنین بهترین مجموعه ای که می توانید برای خرید این محصولات از طریق آن اقدام کنید، مجموعه زوملن است. چرا که بهترین کفپوش های اپوکسی را در اختیار شما قرار داده است.

 

ترجمه از:

https://www.premierepoxytampa.com/epoxy-flooring-vs-tile-flooring-youve-got-options

 

دیدگاه ها

یک دیدگاه بنویسید

مطالب مرتبط

خبرنامه

عضو خبرنامه شوید

آخرین دیدگاه ها

  • در تمام سایت های ایرانی بهترین سایتی است که فضای رقابتی برای قیمت محصولات ایجاد کرده است
    3 دقیقه پیش
    در بخش اپوکسی