مقایسه کفپوش سرامیکی و کفپوش اپوکسی

توسط محمد کمالی
11/4/2021 11:47:48 PM
4 دیدگاه

کاشی و کفپوش از مهم ترین گزینه ها برای زیبایی محل نصب مورد نظر هستند. همچنین تطبیق رنگ، ظرافت و میزان تمیزی آن ها نیز در شیک بودن این اماکن بسیار حائز اهمیت است. به همین جهت بهترین فروشگاه و مجموعه ای که شما می توانید برای خرید اقدام کنید، مجموعه زوملن می باشد. که دارای بهترین کیفیت ها و انواع مختلف کفپوش ها می باشد.

 

کفپوش اپوکسی چیست؟

یکی از جدید ترین کفپوش هایی که مورد توجه زیادی در کوتاه مدت قرار گرفته اند، کفپوش های اپوکسی هستند. در واقع خود اپوکسی یک نوع از ماده است که از رزین اپوکساید و پلی آمین که نوعی سخت کننده است، تشکیل شده است.
یکی از دلایل استقبال بالا از این کفپوش ها به دلیل مایع بودن ماهیت آن می باشد که هر جایی ریخته شود به آسانی در قالب مورد نظر قرار می گیرد. کفپوش های اپوکسی ضخامتی در حدود 0.5 میلی متر تا 5 میلی متر دارند. البته این نکته نیز قابل ذکر است که کفپوش های اپوکسی به صورت رولی نیز فروخته می شوند.
سطح نصب اپوکسی باید سطحی کاملا صاف و بدون هیچ گونه بر آمدگی باشد. همچنین پس از اتمام کار و یکسان سازی سطح مورد نظر با کمک چسب های سیلیکات در جای مورد نظر فیکس می شوند.
 
کفپوش اپوکسی چیست؟

کاربرد کفپوش اپوکسی

کفپوش های اپوکسی به دلیل قابلیت های متنوعی که دارند طیف مصرف و کاربرد وسیعی نیز دارند. کفپوش های اپوکسی را به صورت خام و تک رنگ و یا در طرح های متنوع و مختلف می توان استفاده کرد. بعضی از مکان های مورد استفاده: مراکز بهداشتی و درمانی، باشگاه ها، صنایع خودرو و داروسازی و فولاد و... می باشد.
 

کفپوش سرامیکی چیست؟

این نوع کف پوش ها نیز بیشترین میزان خرید را در نوع خود و دلیل مصارف مختلف دارند که این تقاضای بالا به علت مقاومت چشم گیری است که این کفپوش های سرامیکی دارند. همچنین کفپوش های سرامیکی انعطاف پذیری مناسبی نیز دارند.
ولی در مقایسه با بقیه کفپوش ها از هزینه های بیشتری برای نصب و همچنین مراقب های پس از آن بر خوردار هستند. این کفپوش ها پس از قالب گیری در کوره پخته می شوند که میزان دوام و انعطاف آن ها به همین مورد بستگی دارد.
 
 

کاربرد کفپوش سرامیکی

این نمونه از کفپوش ها نیز برای پاسیو، حیاط، آشپزخانه و حمام نیز استفاده می شود.
 
کاربرد کفپوش سرامیکی

مزایای کفپوش های اپوکسی

کفپوش های جدید اپوکسی به دلیل تکنولوژی ساخت جدید ویژگی های خاص و متنوع بسیاری دارند که در ادامه چند مورد از آن ها را بررسی می کنیم:
  • نصب و نگهداری آسان و کم هزینه به نسبت بقیه کف پوش ها
  • قیمت و هزینه خرید، نصب و مراقب های پس از نصب کمتر نسبت به کف پوش های موجود
  • دارای مقاومت مکانیکی بسیار بالا و مقاوم در برابر هر گونه ضربه و سایش
  • مناسب برای مکان هایی که برخورد با آب و یا رطوبت دارند و عدم جذب آب
  • نظافت بسیار آسان و مقاومت چشم گیر در برابر انواع مواد های شیمیایی و قلیایی
  • دارای سطحی صاف برای پاکیزگی راحت تر و خاصیت آنتی باکتریال و ضد میکروبی و مناسب برای مکان های با سطح آلودگی بالا
  • تنوع در رنگ، قالب پذیری مناسب، طراحی های متفاوت و مورد نظر شما و ایجاد تناسب و طیف رنگی متناسب با دکوراسیون محل مورد نظر

معایب کفپوش های اپوکسی

  • لغزنده بودن این کفپوش ها و اصطکاک کم آن ها یکی از نکات منفی این نوع کفپوش به شمار می رود.
  • اگر در فضای مرطوب مورد استفاده قرار بگیرند نیز بوی نا مطبوعی را دارند.
  • مشکلات، تغییر رنگ و یا تعویض کفپوش های اپوکسی اصلا کار ساده ای نمی باشد و در کنار آن بسیار پر هزینه نیز است.

معایب کفپوش های اپوکسی

مزایای کفپوش های سرامیکی

  • برای کاهش هزینه ها شما می توانید از سرامیک هایی که لعاب ندارند استفاده کنید ولی این نکته را در نظر بگیرید که همانند کفپوش های دیگر و یا حتی سرامیک های دارای لعاب در برابر آب مقاوم نیستند.
  • اگر برای جاهای دارای رطوبت و در تماس با آب استفاده می کنید، نوع لعاب دار این کفپوش ها در برابر آب مقاومت بسیار خوبی دارد و همچنین آب های اضافی به راحتی از روی آن پاک می شود.
  • زیبایی نیز در کنار مقاومت یکی از معیار های مهم است که تنوع در رنگ بندی و طرح مورد نظر در کفپوش های سرامیکی این نیاز شما را بر طرف خواهد کرد.

مزایای کفپوش های سرامیکی

معایب کفپوش های سرامیکی

  • نصب: کار با کفپوش های سرامیکی سخت است و در نتیجه در مقایسه با بقیه کم پوش ها هزینه نصب بیشتری دارند.
  • وزن: همچنین به دلیل ترکیبات و تراکم بالا و همچنین مقاومت چشم گیر وزن بسیار زیادی دارند.
  • دوغاب: یکی از مواردی که پس از نصب باید به آن توجه کنید دوغاب می باشد. دوغاب برای جلوگیری از رطوبت زیاد است.
  • مراقب های پس از نصب: بعد از نصب و ریختن دوغاب هر مدتی که میزان دوغاب کم شد دوباره باید این عمل را انجام دهید و همچنین هر گونه آلودگی روی آن ها را از بین ببرید.

 

انتخاب کفپوشی اپوکسی یا کفپوش سرامیک

هر دو نوع این کفپوش ها معایب و مزایای متفاوتی دارند که با توجه به نوع کاربردتان می توانید بهترین خرید را داشته باشید. برای مثال اگر کفپوش مورد نظر برای امکان مرطوب و جایی که برخورد با آب دارد، خریداری می کنید، بهتر است از کفپوش های سرامیکی استفاده کنید که بوی نا مطبوعی ندارند.
همچنین این مورد را نیز در نظر داشته باشید که از کفپوش های سرامیکی لعابدار استفاده کنید. همچنین این نوع کفپوش ها برای هزینه ها کمتر هنگام خرید مناسب اند، اما به مراقب های پس از نصب و خود هزینه نصب نیز دقت کنید.
همچنین اگر شما به دنبال زیبایی، تنوع، نصب آسان مقاومت بالا هستید، پیشنهاد ما به شما کفپوش های اپوکسی می باشد. علاوه بر این ها هزینه مناسب تری در هنگام خرید دارند و مراقب های چندانی پس از نصب ندارد.
اگر محیط مورد نظر شما از سطح آلودگی بالایی برخوردار است مانند دستشویی و یا تمیز بودن سطح کف از اهمیت بالایی برخوردار است، بهتر است که از کفپوش های اپوکسی به دلیل راحتی نظافت و خاصیت های آنتی باکتریالی استفاده کنید.
 
 
 

دیدگاه ها

یک دیدگاه بنویسید

مطالب مرتبط

خبرنامه

عضو خبرنامه شوید

آخرین دیدگاه ها

  • در تمام سایت های ایرانی بهترین سایتی است که فضای رقابتی برای قیمت محصولات ایجاد کرده است
    3 دقیقه پیش
    در بخش اپوکسی